Szablon:Ikony

Walka o mnie dopiero się rozpoczyna. Ktoś musi mnie pilnować.

"Mroczna Emma" to pierwszy odcinek piątego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 27 września 2015 roku na kanale ABC, a w Polsce 10 stycznia 2016 roku na kanale FOX Polska.

Opis

Natychmiast po przemianie w Mroczną, Emma znika, a bohaterowie muszą zewrzeć szyki, żeby ją ratować. Najpierw jednak muszą ją odnaleźć, co będzie wymagać pomocy ze strony mało prawdopodobnego sojusznika. Tymczasem w Zaczarowanym Lesie, Emma zmaga się z powstrzymaniem swoich mrocznych zapędów, w miarę jak szuka Merlina w nadziei, że ten może powstrzymać jej przemianę. W drodze do Camelotu, uzyskuje pomoc od rezolutnej i odważnej wojowniczki, księżniczki Meridy, jak również Króla Artura i jego Rycerzy Okrągłego Stołu.

Streszczenie

Obsada

W rolach głównych
Gościnnie
Pozostali członkowie obsady
Niewymienieni

Usunięte sceny

"Przecięcie wstęgi"
Miejsce, w którym stała jadłodajnia Babci, zostało przekształcone w ogródek piwny. Pan Clark, jeżdżąc samochodem szeryfa i mając na sobie czerwoną skórzaną kurtkę podobną do kurtki Emmy, przejeżdża obok niego, będąc świadkiem uroczystego przecięcia wstęgi przez Nieśmiałka, Gapcia i Waltera.[1][2]
"Zniszczony ogródek piwny"
Ogródek piwny zlokalizowany w miejscu Granny's Diner zostaje zniszczony, prawdopodobnie ze względu na powrót baru do Storybrooke. W pobliżu zniszczonego ogródka widać Emmę, ​​całkowicie przekształconą w Mroczną i noszącą długą czarną szatę.[3][2]

Ciekawostki

Chronologia wydarzeń

Powiązania odcinków

Wpadki

  • W polskiej wersji odcinka, kiedy Rumpelsztyk przekształca się w Gorgona Niezwyciężonego, nazywa go niezwyciężoną gorgoną, mimo że Gorgon nie był kobietą, co więcej - gorgoną.

Produkcja i odbiór

Ankieta

Wideo

Zobacz też

LISTA ODCINKÓW SEZONU 5

SP. "Dark Swan Rises"
1. "Mroczna Emma"
2. "Cena"
3. "Stolica Zguby"
4. "Rozbite królestwo"
5. "Łapacz snów"
6. "Niedźwiedź i łuk"
7. "Nimue"

8. "Narodziny"
9. "Król Niedźwiedź"
10. "Złamane serce"
11. "Łabędzi śpiew"
12. "Dusze tych, którzy odeszli"
13. "Zachody miłosne"
14. "Diabelskie nasienie"
15. "Bracia Jones"

16. "Nasz upadek"
17. "Jej przystojny bohater"
18. "Rubinowe pantofelki"
19. "Siostry"
20. "Ognisty ptak"
21. "Ostatnie namaszczenie"
22. "Tylko Ty"
23. "Nieopowiedziana historia"

Przypisy