FANDOM

Szablon:Charakter Ogry - fantastyczne stworzenia sprowadzone do Wodogrzmotów Małych przez Probabilitora z jego macierzystego wymiaru - "matelogii" - po tym jak przypadkiem został przywołany przez nieskończoną kostkę. Prawdopodobnie nie są "stałymi" mieszkańcami Wodogrzmotów.

Historia

Plik:SceneRLSComGravityFallsS02E13DungeonsDungeonsandMoreDungeons720pWEBDLAAC20H264iT00NZs.jpeg

W "Dungeons, Dungeons and More Dungeons" podczas kolejnej kłótni z bratem - tym razem o dostęp do pokoju telewizyjnego, w którym zamierzał wraz z Mabel i Grubą obejrzeć nowy sezon Kaczodektywa - Stanley wytrąca Fordowi z dłoni pudełko zawierające nieskończona kostkę. To upada na podłogę, otwiera się, a zawarta w nim kostka toczy i przywołuje czarodzieja, Probabilitora, głównego antagonistę w grze Dungeons, Dungeons and more Dungeons, wraz z jego trzema kompanami: przystojnym elfem, gryfem i ogrem. W późniejszym czasie Proabilitor przywołuje więcej ogrów, z których jeden służy mu za strażnika - tego eliminuje Grenda skutecznym ciosem fotelowym - a reszta jako pionki do gry, skutecznie pobite przez kierujących Dipperem i Fordem Stan'a i Mabel.

Wygląd

Ogry to wielkie, humanoidalne, rogate potwory o zielonkawej skórze, ropuszych twarzach, drobnych nosach i nietoperzych uszach. Mają żółte białka oczu oraz wysunięte do przodu szczęki z których wystaje para kłów. Noszą proste, futrzane tuniki ozdobione bogato zdobionymi, złotymi pasami, złote pierścienie, bogate naszyjniki i brązowe buty. Chronią głowy metalowymi, przypominającymi czepki hełmami, większość dzierży prymitywne topory.

Tło i historia

Plik:800px-Stories of beowulf grendel.jpg

Ogry to istoty z legend północnych ludów europy. Są dużymi, człekokształtnymi potworami o ogromnej sile. Zwykle charakteryzuje je okrucieństwo i upodobanie do ludzkiego mięsa, czym przypominają trolle. Od trolli różni je większy spryt oraz znacznie mniejsze rozmiary. Gry są antybohaterami wielu książek osadzonych w realiach fantasy oraz wszelakich gier tego typu, gdzie pełnią rolę silniejszych przeciwników. Występują również w wielu filmach i animacjach, z których, jako najpopularniejsze można wymienić "Gumisie" oraz "Shreka", gdzie obraz ogra staje się bardziej przyjazny.

Wystąpienia

Sezon 2