FANDOM

Olga Bończyk, z domu Bocek (ur. 16 stycznia 1968 we Wrocławiu) – polska aktorka teatralna, filmowa i wokalistka. Związana jest m.in. z teatrami: Piosenki we Wrocławiu; Rampa, „Roma”, Kamienica, Projekt Teatr Warszawa, teatrem impresaryjnym Ale! Teatr i teatrem „Capitol” w Warszawie. Występuje nie tylko na deskach teatralnych; wraz z czołowymi polskimi jazzowymi muzykami koncertuje z autorskimi recitalami, m.in. „Piąta rano” i „Piosenki z klasą”.

Od 21 kwietnia 2012 r. prowadzi cykl On/a ma kota w programie Pytanie na śniadanie. W 2013 roku wzięła udział w 50. Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu, gdzie z utworem „Nie zatrzymuj się” (sł. Olga Bończyk, muz. Witold Cisło), z płyty Piąta rano, wzięła udział w koncercie SuperPremiery. Od 2014 roku jest współprowadzącą programu Ocalić świat na antenie TVP1.

Jesienią 2016 wzięła udział w kulinarnym show Top Chef. Gwiazdy od kuchni. Zajęła dziesiąte miejsce.

Przez wiele lat koncertowała z zespołem Spirituals Singers Band. Jest ambasadorką akcji profilaktyki raka piersi „Zdrowy Nawyk-Zdrowe Piersi”. Była twarzą marki Art Deco. Jest ambasadorką marki RevitaLash. Jako matka chrzestna, dokonała odsłonięcia pomnika kota niezależnego Cyryla na warszawskim Gocławiu.

Disneyowskie role (polski dubbing)

Filmy

Seriale

  • 1994-1995: Aladyn – Dżasmina (pierwsza wersja – odc. 43-56; druga wersja)
  • 1995-2002: Timon i Pumba –
    • Gil (odc. 13b),
    • strusica (odc. 20b),
    • Tatiana (odc. 36),
    • stewardessa (odc. 64a),
    • kobieta (odc. 64a),
    • okularnica (odc. 65a),
    • dziewczęta (odc. 65a),
    • księżniczka (odc. 67a)
  • 1997-2009: Niedźwiedź w dużym niebieskim domu – Zjawa (pierwsza wersja)
  • 2001-2008: Cafe Myszka – Jasmine (odc. 31)
  • 2003-2007: JoJo z cyrku – nauczycielka
  • 2006-2010: H2O: Wystarczy kropla – Pani Taylor (pierwsza wersja – odc. 58, 65, 72, 74, 78)

Śpiew piosenek

Filmy

Seriale

Kierownictwo muzyczne

  • 2008: Viva High School Musical Argentyna
  • 2008: Viva High School Musical Meksyk: Pojedynek