FANDOM

Coś pięknego. Tam jest moje miejsce.

Olimp, znany także jako "lepsze miejsce", to jeden ze światów pojawiających się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Dusze tych, którzy odeszli piątego sezonu.

Historia

Przed pierwszą klątwą

Olimp to świat, do którego mogą trafić dusze zmarłych ludzi, którzy uporządkowali swoje niedokończone sprawy w Podziemiu lub jeszcze za życia, aby wieść szczęśliwe życie pozagrobowe. Ojciec Zeusa i Hadesa, Kronos, był królem Olimpu. Jako władca był właścicielem Kryształu Olimpu. Po jakimś czasie na swojego następcę wybrał Zeusa. Zazdrosny Hades zabił ojca i odebrał jego kryształ. Gdy próbował zamordować swojego starszego brata, został pokonany przez Zeusa, który zatrzymał jego serce i rozbił kryształ na dwie części. Następnie skazał Hadesa na rządzenie Podziemiem, podczas gdy sam zaczął sprawować władzę na Olimpie.[1][2]

Syn Zeusa, półbóg Herkules, aby wejść na Olimp i spotkać ojca, musiał wykonać dwanaście prac. Zginął jednak podczas wykonywania ostatniego zadania, przez co trafił do Podziemia.[3]

Po trzeciej klątwie

Podczas pobytu w Podziemiu Herkules, z pomocą starej przyjaciółki, był w stanie pokonać Cerbera i udało mu się wstąpić na Olimp.[3]

Zmarły, który trafi do Podziemia, jest w stanie dokończyć swoje niezałatwione sprawy na własną rękę i dostać się na Olimp, czego przykładem jest Daniel. Inni, tacy jak Liam, Megara i Henry, wymagają pomocy innych, aby załatwić swoje niedokończone sprawy. Wówczas w ognistej jaskini w Podziemiu tworzy się przejście, przez które zmarły może wstąpić na Olimp. Wejście do "lepszego miejsca" pojawia się również w innych częściach Podziemia, na przykład w grocie, gdzie Hades próbował wrzucić Haka do Acheronu.[1][3][4][5][2]

Miejsca

25px-Disambig.svg.png
{{{1}}}
25px-Disambig.svg.png
{{{1}}}

Postacie

Mieszkańcy

Goście

Ciekawostki

  • Olimp oparty jest na lokalizacji o tej samej nazwie z mitologii greckiej oraz filmu Herkules Disneya.
  • Olimp to świat znajdujący się nad Podziemiem.[7] Mogą się do niego dostać jedynie zmarli, którzy ukończyli swoje niezałatwione sprawy za życia lub po śmierci.[1]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 == Przypisy ==

    <references/>

  2. 2,0 2,1 == Przypisy ==

    <references/>

  3. 3,0 3,1 3,2 == Przypisy ==

    <references/>

  4. == Przypisy ==

    <references/>

  5. == Przypisy ==

    <references/>

  6. http://oncepodcast.com/forums/topic/91416-d23-ouat-article-season-6-news/
  7. http://tvline.com/2016/02/29/once-upon-a-time-season-5b-preview-underworld-emma-hook-hades/