FANDOM

Prawdziwa miłość - jedyna magia, która może zdjąć każdą klątwę.

Prawdziwa miłość to rodzaj magii pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Pilot pierwszego sezonu.

Wykorzystanie

Prawdziwa miłość jest najpotężniejszą, a zarazem najprostszą formą magii. Ma możliwość złamania każdej klątwy poprzez akt pocałunku. Jest również w stanie odwrócić negatywne skutki czarów.[2][3]

W swoim dążeniu do uchwycenia ulotnej i rzadkiej formy fizycznej prawdziwej miłości, Rumpelsztyk zawarł umowy ze Śnieżką i Księciem. W obu przypadkach wziął kosmyk włosów każdej z tych osób jako zapłatę. Łącząc oba kosmyki włosów w butelce, udało mu się stworzyć eliksir prawdziwej miłości.[3]

Wiele razy pocałunek prawdziwej miłości został wykorzystany do wybudzenia kogoś z klątwy snu. Emma, ​​później także Regina, sukcesywnie użyły pocałunku prawdziwej miłości w stosunku do Henry'ego, udowadniając, że prawdziwa miłość nie dotyczy wyłącznie związku miłosnego mężczyzny i kobiety, ale również relacji rodzinnej.[4][5][1][6][7][8][9]

Osoby praktykujące czarnoksięstwo nie są w stanie wyrwać serca osobie zrodzonej z prawdziwej miłości, takiej jak Emma. Jednakże Aurorze udało się wyrwać serce, mimo że także jest owocem prawdziwej miłości, co sugeruje, że jest to możliwe do osiągnięcia.[9][10][2]

Prawdziwa miłość przejawia się w różny sposób i nie musi to być jedynie romantyczna miłość, ale może także dotyczyć więzi rodzinnych i przyjaźni, a nawet przez lojalności, jak na przykład lojalność Felixa w stosunku do Piotrusia Pana.[11]

W szczególnych sytuacjach, gdy miłość jest bardzo prawdziwa i czysta, osoby prawdziwie się kochające mogą przetrwać, mając jedno serce (zarówno w przenośni, jak i dosłownie); Śnieżka i Książę dzielą jedno serce, a każde z nich ma jego połowę.[7]

Według Elsy jedynym sposobem zdjęcia zaklęcia mrożącego jest akt prawdziwej miłości.[12]

Niektóre prosto wyglądające przedmioty, takie jak wstążki Ingrid i jej sióstr, mogą zostać nasycone prawdziwą miłością, która powoduje, że zyskują pewne magiczne zdolności.[13]

Bardzo rzadko pierwsza iskra prawdziwej miłości dwojga ludzi jest w stanie stworzyć potężny pęd roślinny wykonany z prawdziwej miłości.[14]

Kwiaty produkujące pył marzeń potrafią zjednoczyć wszystkich, których łączy prawdziwa miłość. Są w stanie zwrócić utracone wspomnienia, wybudzić kogoś ze śpiączki, a nawet stworzyć magiczne drzwi.[15]

Praktykujący

Ciekawostki

  • Pocałunek prawdziwej miłości nie złamie klątwy Mrocznego, jeżeli Mroczny nie chce zrezygnować z władzy.[16]
  • Pocałunek prawdziwej miłości jest tak potężny, że może złamać dwie klątwy jednocześnie.[1]
  • Prawdziwa miłość jest jednym z głównych aspektów białej magii.[17]

Zobacz też

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 == Przypisy ==

    <references/>

  2. 2,0 2,1 == Przypisy ==

    <references/>

  3. 3,0 3,1 == Przypisy ==

    <references/>

  4. == Przypisy ==

    <references/>

  5. == Przypisy ==

    <references/>

  6. == Przypisy ==

    <references/>

  7. 7,0 7,1 == Przypisy ==

    <references/>

  8. == Przypisy ==

    <references/>

  9. 9,0 9,1 == Przypisy ==

    <references/>

  10. == Przypisy ==

    <references/>

  11. == Przypisy ==

    <references/>

  12. == Przypisy ==

    <references/>

  13. == Przypisy ==

    <references/>

  14. == Przypisy ==

    <references/>

  15. == Przypisy ==

    <references/>

  16. https://twitter.com/AndrewChambliss/status/650845303487131648
  17. == Przypisy ==

    <references/>