FANDOM

Pył marzeń jest silniejszy, to jak magiczny pył na sterydach.

Pył marzeń to magiczny przedmiot pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Serce tego, który wierzy trzeciego sezonu. Jest on silniejszą wersją magicznego pyłu.

Pył marzeń daje użytkownikowi możliwość latania i może być również używany, aby znaleźć czyjąś bratnią duszę.[1]

Historia

Przed pierwszą klątwą

Pył marzeń jest silniejszą wersją magicznego pyłu. Wytwarzają go różowe kwiaty rosnące na najwyższych gałęziach drzew w Lesie Chochlików w Nibylandii.[2]

Po przejściu przez magiczny portal, Malcolm przybył wraz z synem do Nibylandii. Mężczyzna udał się na poszukiwania pyłu marzeń, chcąc użyć go do latania, jak robił to w dziecinnych snach. Malcolm i Rumpelsztyk dotarli do lasu, gdzie na szczycie drzew rosły kwiaty wytwarzające pył. Mężczyzna wspiął się na najwyższe drzewo i wydobył z rośliny magiczny proszek. Następnie obsypał się nim, chcąc latać, ale bezskutecznie. Cień powiedział mu, że nie może wznieść się w powietrze, gdyż nie pasuje do tego miejsca.[2]

W Zaczarowanym Lesie wróżka imieniem Dzwoneczek ocaliła życie królowej Reginy, ratując ją przed upadkiem z balkonu. Obie szybko zaprzyjaźniły się. Kobieta opowiedziała wróżce o swojej sytuacji w małżeństwie i obrzydliwej pasierbicy, przez którą zginął jej ukochany. Wierząc, że Regina zasługuje na drugą szansę w miłości, Dzwoneczek ukradła trochę pyłu marzeń i użyła go do wyśledzenia drugiej połówki kobiety - mężczyzny z tatuażem lwa. Królowa była jednak zbyt przerażona, aby z nim porozmawiać i - nie chcąc przyznać się do słabości - skarciła wróżkę za wtrącanie się w jej życie. Za karę za kradzież pyłu marzeń, jej przełożona, Błękitna Wróżka, odebrała jej skrzydła.[1]

Po pierwszej klątwie

Po tym, jak Henry został porwany przez Grega i Tamarę, trafił do Nibylandii, gdzie został zmuszony do ucieczki przed Zagubionymi Chłopcami. Piotruś Pan, udając zbiega, sprzymierzył się z nim, aby przetestować jego siłę wiary. Razem z nim postanowił udać się w bezpieczniejsze miejsce, a po drodze okłamał go mówiąc, że ukradł pył marzeń Piotrusiowi jako sposób na ucieczkę z wyspy, ale ten nie chciał działać. Kiedy dotarli nad urwisko, Henry użył pyłu, aby wraz z towarzyszem wznieść się w powietrze i uciec Zagubionym Chłopcom. Po wylądowaniu, Piotruś zdradził mu swoją prawdziwą prawdziwą tożsamość i kazał Zagubionym Chłopcom otoczyć Henry'ego.[3]

Na pokładzie Jolly Rogera, Wendy dała Dzwoneczek fiolkę z pyłem marzeń. Jednakże w jej rękach był on bezużyteczny, gdyż wróżka straciła wiarę, kiedy Błękitna pozbawiła ją skrzydeł i magii. Później, podczas powrotu do Storybrooke, Regina rozmawiała z Dzwoneczek. W trakcie rozmowy w rękach wróżki pył zaczął świecić. Regina uznała, że wciąż ma w sobie wiarę.[4]

W Storybrooke, kiedy bohaterowie odkryli, że Piotruś Pan zamienił się ciałami z Henrym, postanowili przywrócić im ich oryginalne tożsamości. W tym celu potrzebowali różdżki Czarnej Wróżki. Dzwoneczek, razem z Davidem, Hakiem i Nealem, udała się do klasztoru, aby zdobyć potrzebny przedmiot. Kiedy jedna z zakonnic wahała się ujawnić miejsce pobytu różdżki, Cień zaatakował budynek. Dzięki zastosowaniu pyłu marzeń, Dzwoneczek wzniosła się w powietrze i pokonała go, zamykając go w kokosie i wrzucając do ognia.[5]

Ciekawostki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 == Przypisy ==

    <references/>

  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 == Przypisy ==

    <references/>

  3. == Przypisy ==

    <references/>

  4. 4,0 4,1 == Przypisy ==

    <references/>

  5. == Przypisy ==

    <references/>