FANDOM

Szablon:Ikony

Teraz władam mocą trzech sióstr. Zwierciadło jest gotowe i mogę rzucić klątwę na całe Storybrooke.
Ingrid.

"Roztrzaskane lustro, część 2" to dziewiąty odcinek czwartego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 16 listopada 2014 roku na kanale ABC, a w Polsce 22 lutego 2015 roku na kanale FOX Polska.

Opis

W Arendelle, Królowa Śniegu stara się napuścić Elsę i Annę na siebie, a gdy okazuje się to o wiele trudniejsze niż przypuszczała, podejmuje drastyczne kroki. Tymczasem w Storybrooke moce Emmy wymykają się spod kontroli i bojąc się, że skrzywdzi swoich bliskich, dziewczyna odsuwa się od wszystkich, na których jej zależy. Zagubiona Emma zwraca się do Golda o pomoc w opanowaniu swoich mocy. Gold mówi jej o sposobie pozbycia się ich na zawsze, a Hak stara się temu zapobiec. Tymczasem Regina zmaga się ze swoim planem odnalezienia autora baśniowej księgi, gdy nagle jej poszukiwania przyjmują niespodziewany obrót. Robin Hood zatrudnia Willa Szkarłatnego do pomocy w ramach misji, a Mary Margaret i David szukają Emmy.

Streszczenie

Obsada

W rolach głównych
Gościnnie
Pozostali członkowie obsady
  • Lee Page jako strażnik Arendelle #1

Ciekawostki

  • Karta tytułowa przedstawia padający śnieg (zobacz zdjęcie
    Plik:4x01 Title card.png
    ).
  • W Stanach Zjednoczonych odcinek ten został wyemitowany razem z poprzednim jako jeden dwugodzinny. W Polsce zostały wyemitowane oddzielnie.
  • Tytuł odcinka jest nawiązaniem do piosenki The Who.
  • Nazwisko Emilie de Ravin zostało wymienione w czołówce, jednak nie pojawia się ona w odcinku.
  • Wśród książek widocznych na półkach w bibliotece znajdują się: Podręcznik Zarządzania Dekady Toma Petersa, Fine Art Reproductions, Greek-English Lexicon of the New Testament Josepha Tayera, Kunstgewerbeblatt, The Complete Printmaker, The Encyclopedia of Creative Cooking, Audubon Perspectives: Fight for Survival, Eyewitness to Disaster Dana Perkesa, Great Marques: Mercedes Benz, The Great Events, Vocabulary of the Greek Testament Jamesa Hope'a Moultona i George'a Milligana, Cashelmara Susan Howatch.
  • Książka, którą Robin zdejmuje z półki, to Kot Prot dr. Seussa.
  • Na stronie znalezionej przez Robin Hooda widać numer XXIII. 23 jest jednym z numerów z serialu Lost: Zagubieni.
  • W jednej ze scen Elsa przygotowuje stół z czekoladowymi deserami dla Anny. Jest to nawiązanie do filmu Kraina lodu Disneya.
  • Wypowiedziane przez Annę zdanie: "Go away Anna, go away Anna" jest nawiązaniem do piosenki "Ulepimy dziś bałwana?" z filmu Kraina lodu Disneya.
  • Po tym jak Anna więzi Elsę w urnie, mówi "Wait, what?", co jest nawiązaniem do filmu Kraina lodu Disneya.
  • W scenie, w której Ingrid przenosi się do Świata Bez Magii, widać reklamę filmu Tron.

Chronologia wydarzeń

Powiązania odcinków

Produkcja i odbiór

Ankieta

Jak oceniasz odcinek 4x09: "Roztrzaskane lustro, część 2"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
0

Ankieta stworzona dnia mar 12, 2018, o godzinie 16:23.
Oddanych głosów: 0

Wideo

Zobacz też

LISTA ODCINKÓW SEZONU 4

SP. "Storybrooke Has Frozen Over"
1. "Opowieść o dwóch siostrach"
2. "Śnieżyca"
3. "Wyboista droga"
4. "Uczeń Czarnoksiężnika"
5. "Zbite szkło"
6. "Sprawy rodzinne"
7. "Królowa Śniegu"
8. "Roztrzaskane lustro, część 1"

9. "Roztrzaskane lustro, część 2"
10. "Upadek"
11. "Zaburzone widzenie"
12. "Bohaterowie i złoczyńcy"
SP. "Secrets of Storybrooke"
13. "Ciemność na skraju miasta"
14. "Bez wybaczenia"
15. "Wejście smoka"
16. "Biedna, nieszczęsna dusza"

17. "Najlepiej ułożone plany"
18. "Złote serce"
19. "Współczucie dla de Vil"
20. "Lily"
21. "Matka"
22. "Operacja Mangusta, część 1"
23. "Operacja Mangusta, część 2"

Przypisy