Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

Shmi Skywalker - postać z serii Gwiezdne Wojny. Była matką Anakina Skywalkera.

Osobowość[]

Osobowość[]

Shmi była ciepła i opiekuńcza. Kochała bardzo swojego syna i chciała by ten miał lepsze życie od niej.

Historia[]

Wcześnie lata[]

Szczegóły na temat rodziny Shmi nie są znane. Jako dziecko została porwana i sprzedana przez piratów. Służyła wielu właścicielom m. in. Pi-Lippie. Ta była bardzo miła dla Shmi. Nauczyła ją cennych umięjtności technicznych i obiecała wolność. Niestety zmarła i Shmi stała się niewolnicą rodziny Pi-Lippie, aż w końcu trafiła w ręce Hutta Gardulli. Przedtem jednak urodziła syna- Anakina Skywalkera. Ojciec nie jest znany, ewentualne Anakin powił się z mocy. Następne nowym właścicielem Shmi został Watto. Watto był szorstki dla Shmi, jednak traktował ją w miarę dobrze.

Mroczne widmo[]

W czasie akcji filmu pt. Mroczne Widmo Anakin zaprowadził rycerza Jedi Qui-Gon Jinna, jego padawana Obi-Wana Kenobiego oraz służącą królowej Naboo- Sabe do Shmi. Qui-Gon Jinn wyczuł w nim moc i stwierdził że jest wybrańcem co przywróci porządek w galaktyce. Postanowił wykupić go od Watta. Shmi nie podobała się utrata syna oraz niebezpieczny wyścig, ale ostateczna zgodziła się. Gdy Anakin wygrał, pożegnał się z matką i udał się wraz z rycerzami Jedi na Coruscant.

Cliegg Lars[]

Przed akcją filmu Atak klonów Shmi z niewoli wykupił pewien rolnik- Cliegg Lars. Niestety ta po jakimś czasie została porwana przez Tuskenów. Ci znęcali się nad nią.

Atak klonów[]

Podczas akcji filmu Atak klonów Anakinowi przyśniło się jak ta umiera. Postanowił więc udać się na Tatooine. Tam Watto oznajmił mu że sprzedał Shmi Cliegg'owi i powiedział mu gdzie jest. Gdy ten wraz z Padme udali się na farmę Cliegg'a Larsa, dostał wieści że ta została porwana przez Tuskenów i że poszukiwana jej trwają od dłuższego czasu. Anakin postanowił uratować swoją matkę. Ta jednak zmarła. Oburzony tym Anakim w złości zabił cała wioskę Tuskenów. Następnego dnia przywiózł ciało matki. Odbył się jej pogrzeb.

Galeria[]

Zobacz też[]

Starwars-logo
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Postacie główne:
Anakin SkywalkerObi-Wan KenobiYodaPadme AmidalaMace WinduSheev Palpatine
Luke SkywalkerLeia OrganaHan SoloChewbaccaR2-D2C-3PO
ReyKylo RenFinnPoe DameronSnokeBB-8
Ahsoka TanoEzra BridgerKanan JarrusGarazeb OrreliosSabine WrenHera Syndulla
Jyn ErsoCassian AndorBodhi RookCassian AndorChirrut ImweBaze MalbusK-2SO
Postacie drugoplanowe:
MallatobuckKallabowQui-Gon JinnDarth MaulShmi SkywalkerJar Jar BinksJabba the HuttHrabia DookuKit FistoKi-Adi MundiPlo KoonGenerał GrievousLando CalrissianMon MothmaMax ReboMaz KanataKapitan PhasmaGenerał Hux
Postacie poboczne:
WattoSebulbaFinis ValorumAayla SecuraBib FortunaLyn MeSy SnootlesOolaRancor JabbyTabala ZoUnkar Plutt
Postacie zbiorowe:
SzturmowcyKlonyDroidy bojowe B1EwokiJawowie
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]
Advertisement