Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

Cenușăreasa este un film fantastic regizat de Kenneth Branagh, după un scenariu scris de Chris Weitz.

Gallery[]

AFIȘUL FILMULUI

Pentru promovarea filmului, în cadrul principalului buletin de știri de la Pro TV, Oana Andoni a prezentat o știre specială, pe 14 februarie 2015, în care au fost redate scene din film, luându-li-se interviu actriței Lilly James, Cate Blanchett (cu o remarcă subtilă și amuzantă a unei jurnaliste ce credea că Blanchett o va interpreta pe Cenușăreasa), la final Pro TV anunță că filmul va fi disponibil din martie în cinematografele de la noi  și pentru promovarea vedetei din acesta, Emilia Popescu în cadrul rubricii Jurnal pentru Copii de la Digi 24, Miruna a prezentat o știre specială, pe 14 martie 2015, în care au fost prezentate scene din film, luându-i-se interviu și vedetei Emilia Popescu, vocea Mamei Vitrege din film.

În limba română, primul trailer a debutat pe 30 octombrie 2014, ,iar din 23 ianuarie 2015 a debutat și al doilea trailer al filmului  cel complet, dublat în română, filmul putând avea ca opțiune vedete de televiziune, așa cum și Big Hero 6, l-a adus pe Noni Răzvan Ene în rolul lui Tadashi.

Stabilirea vocilor, împreună cu interpretarea replicilor fiecărui personaj au fost stabilite de către Ager Film, singurul studio de dublaj din România care poate dubla filmele Disney, în decizie unanimă cu Disney Enterprises. Se distinge o vedetă cuoscută din lumea televiziunii românești , Emilia Popescu.

Luna de start a fost ianuarie 2015, moment în care regizorul artistic, Anca Sigartău, a contactat mai multe nume de prezentatoare TV, actori, castingul desfășurându-se între 5-10 zile ale lunii respective, urmând ca participanții să interpreteze replici pentru personajul Mama Vitregă : Mama Vitregă este o reinterpretate modernă a femeii haine care o obligă pe fiica ei vitregă, Ella să fie slujnică în propria ei casă, fără a avea resentimente, fiind geloasă pe frumusețea sa. Aceasta a avut multe visuri spulberate ce au lăsat-o plină de regrete, cu timpul acestea s-au transformat în cruzime și dispreț față de Ella, îngrijindu-se doar de fiicile ei, Drizella și Anastasia, și încercând să o umilească în cel mai josnic fel pe sărmana Ella, o oprește să meargă la balul unde mai târziu Ella îl va întâlni pe alesul inimii sale. Participanților la casting li s-a cerut interpretarea unei replici credibile: "- Cenușăreasa, tu nu vei merge la bal!", printre vocile prezente s-au numărat nume cunoscute precum Andreea Marin sau Tania Popa etc. dar norocul i-a surâs uneia dintre cele mai apreciate și iubite vedete de televiziune din România, cunoscute mai ales ca fiind jurata Dansez pentru tine de la începuturile showului, din 2006 până la încheierea emisiunii, în 2013. De asemenea Emilia a mai interpretat în română melodiile de pe coloana sonoră a filelor cu Winnie de Pluș: Marea Aventură a Porcușorului, Pluș și Elefampii sau Un An Nou Fericit cu Pluș interpretate în original de Carly Simon.

Mixajul aparține Shepperton International, dublajul fiind realizat de Ager Film cu cea mai nouă tehnlogie în materie de înregistrare audio, prin sistemul Dolby Digital, urmând ca la finele înregistrărilor, un produs finit, să fie trimis către Walt Disney Character Voices International, care au decis ca unele părți să fie reînregistrate .

Au dublat în limbă română:

Emilia Popescu - Mama Vitregă [1] [2]

Anca Iliese - Cenușăreasa

Vlad Trifaș - Prințul

Antoaneta Zaharia- Zâna Ursitoare

Gabi Costin - Căpitanul

Ștefan Velniciuc - Marele Duce

Dana Marineci - Drisella

Tamara Roman - Anastasia

Mihai Niculescu - Regele

Șerban Pavlu - Tatăl Ellei

Mediana Vlad - Mama Ellei

Robert Radoveneanu - Crainicul Regal

"Am dublat-o pe Mama Vitregă, pe Cate Blanchett. Mi-a făcut o plăcere enormă, eu ador să fac voci. Am mai făcut acum ani de zile la Winnie The Pooh."

— Emilia Popescu, despre experiența extraordinară de dincolo de microfon și despre însuflețirea unui personaj emblematic în lumea basmelor- Mama Vitregă

Alte voci:

Marius Chivu

Mihai Bisericanu

Florian Ghimpu

Candid Stoica

Adina Lucaciu

Anca Sigartău

Anedis Mihalache

Muzica

„Verde este levănțica” interpretat de: Mediana Vlad, Anedis Mihalache, Anca Iliese

„Cântă turturea” interpretat de: Anca Iliese

„E un băiat cu iubita sa” interpretat de: Dana Marineci

Studio dublaj: AGER FILM

Regie dialog: Anca Sigartău

Studio mixaj: Shepperton International

Traducere: Maria Frenț-Lung

Tehnicieni: Marian Constantin, Dan Tache

Regie muzicală/ Adaptare cântece: Mihai Bisericanu

Asistentă producție: Petronela Costin

Coordonator artistic al versiunii în limba română: Maciej Eyman

Versiunea în limba română produsă de: DISNEY CHARACTER VOICES INTERNATIONAL, INC.

Mai multe publicații au promovat știrea conform căreia jurata Dansez pentru tine, Emilia Popescu îl interpretează cu șarm și vervă pe unul dintre cel mai cunoscute personaje al tuturor basmelor: Mama Vitregă.

Emiliei i s-a oferit de către Disney un onorariu generos , în valoare de 4000 de euro . Filmul este un deliciu pentru critici, care l-au lăudat, majoritatea celor prezenți la cineva au recunoscut-o pe vedetă, exprimându-și dorința de a o revedea în acest rol, acela de a dubla personaje animate și nu numai.

Advertisement