Disney Wiki
Advertisement
The Princess and the Frog poster

Afișul filmului

Prințesa și Broscoiul este un film de animație din 2009 regizat de Ron Clements și John Musker. Este produs de Walt Disney Feature Animation și distribuit de Walt Disney Pictures. Premiera românească a avut loc pe 2 aprilie 2010, varianta subtitrată și dublată în limba română, în cinematografe fiind distribuit de Forum Film România, fiind disponibil și pe DVD și Blu-Ray din 22 iulie 2010, distribuit de Audio Visual România.

Gallery[]

DUBLAJUL ÎN LIMBA ROMÂNÂ

Pentru promovarea vedetei feminine din film, cântăreață Simona Nae a fost invitată la emisiunea matinală, Neatza cu Răzvan și Dani de la Antena 1, pe 2 martie 2014, unde aceasta a cântat piesa Mai am un pic de pe coloana sonoră a filmului Prințesa și Broscoiul  și a povestit despre lumea Disney și oportunitatea artiștilor români în cadrul proiectelor de animație, aceasta declarându-se foarte încântată de faptul că Disney s-a gândit la ea pentru a o dublat pe curajoasa Tiana, care își dorește să își schimbe viața nutrind cu toată ființa ei dorința pusă la Luceafăr. Ulterior pentru promovarea filmului, a fost prezentată o știre specială pe Pro TV, pe 21 aprilie 2009, și ulterior pe 4 decembrie 2009 în care au fost prezentate scene din film, fiind de asemenea destănuită publicului român povestea atipică a unei prințese de culoare într-o animație marca Disney. Pro TV descrie incredibila poveste a fetei care a luptat cu toate armele pentru a-și îndeplini dorința pusă la stele :

Dacă până acum eroinele poveștilor Disney, de la Albă-ca-Zăpada la Pocahontas sau Mulan, au fost caucaziene,amerindiene sau orientale, Prințesa Tiana este ceva mai diferită, are și ea parte de o clasică poveste de iubire, însă este prima prințesă Disney afro-americană.

În limba română, primul trailer a debutat dublat pe 10 noiembrie 2009, filmul putând avea ca opțiune vedete de televiziune, așa cum și Bolt, i-a adus pe prezentatorii de televiziune Virgil Ianțu în rolul lui Bolt, pe Mihaela Rădulescu în rolul lui Mittens, și pe Dani Oțil în rolul hamsterului Rhino. Se disting trei vedete cunoscute din lumea televiziunii românești, cântăreață și vedeta Simona Nae, prezentatorul Pavel Bartoș și legendara actriță Tamara Buciuceanu.

Stabilirea vocilor, împreună cu interpretarea replicilor fiecărui personaj au fost stabilită de către Ager Film, singurul studio de dublaj din România care poate dubla filmele Disney, în decizie unanimă cu Disney Enterprises. Mixajul aparține Shepperton International, dublajul fiind realizat de Ager Film cu cea mai nouă tehnlogie în materie de înregistrare audio, prin sistemul Dolby Digital, urmând ca la finele înregistrărilor, un produs finit, să fie trimis către Walt Disney Character Voices International, care au decis ca unele părți să fie reînregistrate .

Au dublat:

  • PAVEL BARTOȘ- DR FACILIER [1]
  • SIMONA NAE- TIANA (CÂNTECE) [2]
  • TAMARA BUCIUCEANU- MAMA ODIE
  • STUDIO DUBLAJ AGER FILM
  • VERSIUNEA ÎN LIMBA ROMÂNĂ PRODUSĂ DE DISNEY CHARACTER VOICES INTERNATIONAL, INC.[3]
Advertisement