Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

Fineas i Ferb (engl. Phineas and Ferb) američki je crtanu muzičko-humoristični sitkom tvoraca Dena Povenmajera i Džefa „Svompija” Marša. U produkciji kompanije Disney Television Animation je serija bila emitovana u četiri sezone na kanalima Disney Channel i Disney XD od avgusta 2007. do juna 2015. U Srbiji je serija bila emitovana na istim kanalima na engleskom jeziku sa srpskim titlovima od studija SDI Media, kao i na kanalu RTS 1 od 2010. sinhronizovana na srpski (s naslovom Fića i Feđa) od strane studija Loudworks. Samo su prve dve sezone bile sinhronizovane, a zadnje dve su dobile sinhronizaciju 2020. i bile objavljene na usluzi HBO Go.

Serija ima standardni sistem radnje i ponavljajuće šale su u svakoj epizodi. Svaka epizoda takođe ima barem jednu pesmu. U svakoj epizodi, naslovna polubraća Fineas Flin i Ferb Flečer pokušavaju se zabaviti tokom letnjeg raspusta. Njihova starija sestra Kendis svaki put pokuša reči njihovoj mami Lindi za lude ideje njene braće, ali nikad nije uspešna. Velikim idejama polubraće se takođe često pridružuju njihovi drugari, Izabela Garsija-Šapiro, Baford Van Stom i Baldžit Činder. Ljubimac porodice Flin-Flečer, kljunar Peri, takođe ima zanimljiv tajni život, jer radi kao tajni agent pod vodstvom Gradonačelnika Monograma i zaustavlja zle planove Doktora Dufenšmrca.

Fineas i Ferb jedna je od Diznijevih najuspešnijih crtanih franšiza. Serija je postigla visoku gledanost u SAD-u na kablovskoj televiziji i uticala je razvoj mnoge robe, turneje uživo, spin-ofova i filmova. Godine 2011. je bio napravljen televizijski film imena Fineas i Ferb: Film — Širom druge dimenzije, i dobio je nastavak 2020. na usluzi Disney+ imena Fineas i Ferb: Film — Kendis protiv univerzuma. Serija nije samo bila komercijalni uspeh, već i kritički. Uz mnoge pozitivne recenzije je serija dnevnu nagradu Emi 2010. za izvanredni scenario u animaciji kao i nagradu Emi za program u udarnom terminu zbog individualnog postignuća u animaciji.

Prvobitno je serija završila s emitovanjem 12. juna 2015, ali su 13. januara 2023. bile odobrene dve nove sezone.[1]

Razvoj[]

Stil[]

Povezanost s Porodičnin čovekom[]

Poreklo[]

Napomene o dizajnu[]

Produkcija[]

Scenario[]

Animacija[]

Marketing i roba[]

Uloge[]

Originalna verzija[]

Srpske sinhronizacije[]

Radnje[]

Fineas i Ferb[]

Agent P[]

Kendis[]

Ponavljajuće šale[]

Epizode[]

Pesme[]

Prijem[]

Rejtinzi[]

Nagrade i nominacije[]

Nasleđe[]

Omaževi[]

Filmovi[]

Spin-ofovi[]

Video-igre[]

U popularnoj kulturi[]

Zanimljivosti[]

Galerija[]

Čarobnjak Miki svetli
Za galeriju slika i medijskih datoteka o Fineasu i Ferbu, kliknite na Mikija ili ovde.

Vidi još[]

Reference[]

Advertisement