Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

Mini Maus (engl. Minnie Mouse) crtani je antropomorfni mišji lik kojeg je stvorio Volt Dizni. Dugovremena je devojka Mikija Mausa, prepoznatljiva po dražesnoj naravi, velikim mašnama i tačkastim haljinama. Inspirisana flapkerkama 1920-ih, Minijino prvo pojavljivanje bilo je u kratkom crtaću imena Parobrod Vili objavljen 18. novembra 1922. Njene prve reči, „Juhu!‟, postale su još jedna prepoznatljiva karakteristika lika.

Mini je obično prikazana kao muzičarka i kantautorka koja žrtvuje materijalna dobra u korist svoje umetnosti. Njeno otmeno ali ozbiljno ponašanje služi kao jang jinu nestašnog Mikija. Kroz 1930-e se Mini pojavljuje u mnogim Mikijevim pustolovinama i obično služi kao dama u nevolji kojoj preti zlikovac Hromi Daba. Mini je imala sporednu ulogu u animacijama 1940-ih u kojim je obično služila kao sporedni lik u avanturama njenog mačka, Figara, i Mikijevog psa Plutona. Nakon 1950-ih se Mini prestala pojavljivati u crtaćima, ali se vratila nakon tri dekade s glavnom ulogom u televizijskom specijalu Totally Minnie (1988).

Od 1988. je jedna od najbitnijih i najpopularnijih Diznijevih likova. Tipično u partnerstvu s najboljom drugaricom, Patom Patkom, Mini je jedna od glavnih likovi u različitim crtaćima, uključujući Mickey Mouse Works, Minnie's Bow-Toons i Electric Holiday. Crtana serija Pola Radiša predstavlja reinterpretaciju lika, s naglašenom impulsivnosti i vatrenosti dok je i dalje simpatična.

Godine 2018. je Mini dobila svoju zvezdu na holivudskoj stazi slavnih zbog njenih doprinosa mediju animacije. Nedavno je takođe predstavljena kao modna ikona na događajima kao što su Njujorška nedelja mode i dodela modnih nagrada u Los Anđelesu. Takođe služi kao figura u promocijama odeće i robe Rock the Dots—inspirisana njenim afinitetom prema tačkicama.

Opšte informacije[]

Ličnost[]

Telesni izgled[]

Glas[]

Istorijat[]

1928.[]

1929-1940.[]

1940-1990.[]

1990-2020.[]

2020-danas[]

Filmska pojavljivanja[]

Mickey's Once Upon a Christmas[]

Mickey, Donald, Goofy: The Three Musketeers[]

Mickey's Twice Upon a Christmas[]

Više[]

Televizijska pojavljivanja[]

Mickey Mouse Works[]

Mikijev klub[]

Klub Mikija Mausa[]

Miki Maus[]

Mickey Mouse Mixed-Up Adventures[]

Chibi Tiny Tales[]

Više[]

Štampani mediji[]

Wizards of Mickey[]

Kingdom Keepers[]

Video-igre[]

Mickey Saves the Day 3D Adventure[]

Toontown[]

Serijal Kingdom Hearts[]

Kinect: Disneyland Adventures[]

Epic Mickey: Power of Illusion[]

Disney Infinity 3.0[]

Više[]

Diznijevi parkovi[]

Odmaralište Diznilend[]

Walt Disney World[]

Tokijsko odmaralište Diznija[]

Disney Cruise Line[]

Filmografija[]

16125034348538659351014818847874
Za spisak pojavljivanja Mini Maus u filmovima i serijama, kliknite na Plutona ili ovde.

Galerija[]

Čarobnjak Miki svetli
Za galeriju slika i medijskih datoteka o Mini Maus, kliknite na Mikija ili ovde.

Zanimljivosti[]

Reference[]

Advertisement