Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

»Pustolovina poleće!«
―Teglajn

Priča o igračkama (engl. Toy Story) američka je računarsko animirana avanturistička komedija iz 1995. u režiji Džona Lasetera s glasovima Toma Henksa i Tima Alena. U koprodukciji Ralfa Gagenhajma i Boni Arnold, film je distributirao studio Walt Disney Pictures. Scenario su napisali Džos Vedon, Endru Stanton, Džoul Koen i Alek Sokalou, a muziku je komponovao Rendi Njumen. Prvi je ikad dugometražni računarsko animirani film kao i prvi ikad film Piksara. Film prati grupu igračaka koja oživi kada ljudi nisu prisutni. Njihov vođa je Šerif Vudi, ali njegovo vođstvo izaziva nova igračka, astronautska akciona figura imena Baz Svetlosni.

U Srbiji je film prvobitno bio piratski objavljen na VHS kasetama tokom 1990-ih s vojs-over sinhronizacijom. Prvu tradicionalnu srpsku sinhronizaciju napravio je studio Loudworks i bila je emitovana na kanalu RTS 1, premijerno 2. januara 2009. Disney Character Voices International je sledeće godine napravio prvu ikad zvaničnu bioskopsku sinhronizaciju Diznijevog filma na srpskom jeziku za reizdanje Priče o igračkama u 3D-u 11. februara 2010.

Priča o igračkama bila je veliki komercijalni i kritički uspeh, zaradivši više od 361 miliona USD širom sveta. Kritičari su pohvalili tehničku inovaciju 3D animacije, scenario, muziku i glasovne izvedbe (posebno Henksa i Alena); smatra se jednim od najboljih crtanih filmova svih vremena. Film je započeo medijsku franšizu koja uključuje četiri nastavka, Priča o igračkama 2 (1999), Priča o igračkama 3 (2010), Priča o igračkama 4 (2019), Priča o igračkama 5 (predstojeći). Uz filmove se franšiza sastoji od brojnih kratkih animacija, parkovnih atrakcija, video-igara, kao i televizijska serija. Zbog „kulturne, istorijske, ili estetske važnosti‟ je film odabran za Nacionalni filmski registar. Nagrade koje je film osvojio uključuju 7 Enija i Oskar za posebno postignuče koji je dobio Džon Laseter. Film je takođe bio nominovan za tri Oskara (najbolji originalni scenario, najbolja originalna muzika, najbolja originalna pesma), ali su te nagrade osvojili filmovi Pokahontas i Dežurni krivci.

Radnja[]

Uloge[]

Originalna verzija[]

Ostale uloge[]

Nekreditovani glasovi[]

Srpske sinhronizacije[]

Dodatni glasovi (2009)[]

Dodatni glasovi (2010)[]

Razvoj[]

Muzika[]

Objava[]

Bioskopska objava[]

Kućni video[]

Galerija[]

Videi[]

Zanimljivosti[]

Kameoi[]

Spoljašne veze[]

Advertisement