Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

»Snežana je ljubazna i nežna princeza s usnama crvenim kao ruža i kožom belom kao sneg. Nakon šta je primorana da napusti svoj zamak, sprijatelji se s ljupkih sedam patuljaka i pronađe svoju pravu ljubav.«
―Zvanični opis s veb-sajta Disney.com

Snežana (engl. Snow White) naslovna je junakinja Diznijevog prvog ikad dugometražnog crtanog filma, Snežana i sedam patuljaka. Mlada je princeza i „na svetu najlepša‟, ali njena lepota nije samo vanjska, već i unutarnja. Lepa je i dobra prema svima. Nedugo nakon šta upozna lepog princa i zaljubi se, sazna da ju ljubomorna maćeha, zla kraljica, pokušava ubiti. Snežana je pobegla u šumu da se spase i pronašla je novi dom u kolibi sa sedam patuljaka. Nakon šta su ju prihvatili kao jednu od njih, Snežana je nastavila sanjati o svom princu kojeg je kasnije ponovo upoznala i živela zauvek srećno.

Snežana je prvi lik da je postao član franšize Diznijevih princeza. Njezin lik služi kao baza za različite junakinje koje će se kasnije pojaviti u Diznijevim bajkama, kao šta su Pepeljuga iz istoimenog filma i Ružica iz Uspavane lepotice. Mnoge karakteristike Snežane — kao npr. kraljevski rod, prijateljski odnos sa životinjama i ljubav prema pevanju — inspirišu junake i junakinje u Diznijevim animiranim filmovima dan danas.

Opšte informacije[]

Rođena princeza, Snežana je živela sa svojom kraljevskom porodicom u dalekom zamku. Nažalost, Snežanina majka umrla je ne dugo posle njenog rođenja. Nakon nekog vremena je Snežanin otac oženio oholu i sujetni Zlu kraljicu. Kralj je ne dugo nakon njegove ženidbe sumnjivo umro, zbog čega je mlada princeza postala siroče.

Kao dete, Snežanina sujetna i zla maćeha plašila se da će jednog dana Snežanina lepota nadmašiti njenu. Zbog toga, Snežani je jedino dala da nosi krpe i naterala je da radi kao sobarica da pokuša da ju učini ružnom. Kraljica je svakog dana konsultovala svoje čarobno ogledalo pitajući: „Ogledalce, ogledalce moje, reci mi, najlepša na svetu, ko je?‟ Dokle god je ogledalo odgovaralo: „Ti si najlepša od svih“, Snežana je bila sigurna od okrutne ljubomore svoje maćehe. Snežana je možda bila sobarica, ali se nikada nije žalila kada je radila, a kad god je bila tužna, uvek bi pevušila melodiju da se razveseli i posetili bi ju njeni životinjski prijatelji. Narodu kraljevstva je bilo žao njihove princeze, ali nisu mogli da se pobune zbog kraljičine moći.

Razvoj[]

Dizajn[]

Na Snežanin dizajn i karakterizaciju uticale su i junakinja tradicionalnih evropskih romnatičarskih bajki i popularna holivudska junakinja. Rani dizajnovi Snežane imali su plavu kosu, kao i boginja proleća u slici Le Printemps Južina Grasea; kao Diznijeva Snežana, Graseova boginja zabavlja životinje muzikom i blisko je povezana s prirodom.

Snežanin dizajn je pregledao Grim Natvik, animator koji je prethodno razvijao i radio na Beti Bup. Rani dizajnovi Snežane slični su Beti Bup, a neki su slični slavnim glumicama kao npr. Zasu Pits. S vremenom su dizajnovi i Snežane i zle kraljice postali manje karikirani. Snežanin prvi dizajn od Hamiltona Laska ju prikazuje kao nespretnu tinejdžericu. Ovaj dizajn je lako mogao biti animiran bez upotrebe igrane reference, ali Volt Dizni je imao drugačiju ideju; lik je na kraju dizajniran da bude stariji i da izgleda realnije. Međutim, da bi se Snežana bolje povezala na ekranu sa sedam patuljaka, odlučeno je da njena glava bude nešto veća od normalne. Umetnice su smatrale su da je crna kosa Snežane previše neprirodna i gruba, tako da su suvi pramenovi svetlosive boje preko svakog sela.

Animacija[]

Mardž Šampijon služila je kao igrana referenca za Snežaninu animaciju pod režijom Hamiltona Laska. Kada je bilo odlučeno da bi Snežana imala veću glavu nego normalno, Šampijon je morala da nosi kacigu za američki fudbal da bi joj glava izgledala veća. Ovaj proces je bio prekinut nakon pet minuta jer Šampijon nije mogla izvoditi noseći kacigu.

Izvođenje[]

Ličnost[]

Telesni izgled[]

Animirana pojavljivanja[]

Snežana i sedam patuljaka[]

Mikijev klub[]

Sofija Prva[]

Ralf rastura internet[]

Više[]

Igrana pojavljivanja[]

The Mouse Factory[]

The Muppets at Walt Disney World[]

Jednom davno[]

Naslednici[]

Snežana[]

Više[]

Štampani mediji[]

Kilala Princess[]

Fairest of All: A Tale of the Wicked Queen[]

Mistress of All Evil: A Tale of the Dark Fairy[]

Mirror, Mirror (A Twisted Tale)[]

Video-igre[]

Disney's Villains' Revenge[]

Serijal Kingdom Hearts[]

Disney Princess: Enchanted Journey[]

Kinect: Disneyland Adventures[]

Disney Heroes: Battle Mode[]

Više[]

Mjuzikl[]

Diznijevi parkovi[]

Odmaralište Diznilend[]

Walt Disney World[]

Tokijsko odmaralište Diznija[]

Diznilend u Šangaju[]

Snežanine strašne pustolovine[]

Diznijeve princeze[]

Redizajn[]

Palace Pets[]

Razlike od izvornog materijala[]

Odnosi[]

Mini Maus slika
Za stranicu o prijateljskim, neprijateljskim, porodičnim, romantičnim, i ostalim odnosima različizih likova i Snežane, kliknite na Mini ili ovde.

Galerija[]

Čarobnjak Miki svetli
Za galeriju slika i medijskih datoteka o Snežani, kliknite na Mikija ili ovde.

Zanimljivosti[]

Advertisement