Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

Snežana i sedam patuljaka (engl. Snow White and the Seven Dwarfs) je animirana muzičko-fantastična komedija iz 1937. Prvi je ikad dugometražni crtani film u Americi i na svetu. Takođe je prvi na engleskom i prvi u boji. U produkciji kompanije Walt Disney Productions, premijera filma bila je 21. decembra 1937, a kompanija RKO Radio Pictures bioskopski je objavila film 4. februara 1938. Film je adaptacija bajke braće Grim u kojoj zla kraljica pokuša ubiti svoju pastorku, Snežanu, iz ljubomore prema njezinoj lepoti. Kada Snežana pobegne u šumu, sedam patuljaka joj dadnu da živi s njima u kolibi.

Film se često smatra najznačajnijim dostignućem Volta Diznija. Ne samo da je njegov prvi ikad dugometražni animirani film, već je prvi važniji dugometražni animirani film napravljen u SAD-u, najuspešniji film 1938 i, kada je prilagođen inflaciji, deseti film s najvećom zaradom na svetu. Ovaj bitan trenutak u istoriji filma promenio je medij animacije. Pre 1937. su kratki crtani filmovi zauzimali većinu američke animacije.

U Jugoslaviji je film premijerno prikazan u bioskopima 1. oktobra 1938. Kasnije, u 1990-ima, je film bio piratski objavljen na VHS kasetama s vojs-over sinhronizacijom na srpskom jeziku. Takođe u 1990-ima je kompanija Kvartet Amigo napravila novi srpski vojs-over koji je bio emitovan na BK TV-u. Godine 2019. je bila napravljena zvanična srpska sinhronizacija od kompanije Disney Character Voices International koja još očekuje objavu. Za više informacija o ovoj verziji, pogledajte sledeći odeljak.

Film su adaptirali Doroti En Blank, Ričard Kridon, Meril De Maris, Oto Inglander, Erl Herd, Dik Rikard, Ted Sirs i Veb Smit, a nadgledao ga je Dejvid Hend, a režirali Vilijam Kotrel, Vilfred Džekson, Lari Mori, Pers Pirs i Ben Šarpstin. Posebno se pamti po pesmama kao što su „Heigh-Ho“ i „Someday My Prince Will Come“, nekoliko zastrašujućih i intenzivnih sekvenci, i stil pod uticajem ilustracija iz evropskih priča.

Radnja[]

Uloge[]

Originalna verzija[]

Srpska sinhronizacija[]

Uvod i razvoj priče[]

Počeci[]

Rane ideje[]

Prerada[]

Produkcija[]

Umetnici inspirativnih skica[]

Dizajn i animacija ljudskih likova[]

Biblioteka Diznijevog studija[]

Filmski uticaji[]

Prijem i uspeh[]

Raspored ponovnog objavljivanja i kućni video[]

Videi[]

Galerija[]

Čarobnjak Miki svetli
Za galeriju slika i medijskih datoteka o Snežani i sedam patuljaka, kliknite na Mikija ili ovde.

Zanimljivosti[]

Greške[]

Aluzije[]

U Diznijevim parkovima[]

Razlike od izvornog materijala[]

Reference[]

Spoljašne veze[]

Advertisement