Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

Zaleđeno kraljevstvo (engl. Frozen) američki je trodimenzionalni računarsko animirani muzičko-fantastični dramedijski avanturistički film iz 2013. stvoren i proizveden od strane studija Walt Disney Animation Studios u distribuciji Walt Disney Studios Motion Pictures. Nadahnut Snežnom kraljicom, bajkom Hansa Kristijana Andersena, 53. je film u Diznijevom crtanom kanonu.

Radnja filma prati neustrašivu ali naivnu Princezu Anu, koja kreće na opasni put da spase svoje kraljevstvo koje je njena sestra, Kraljica Elza, slučajno proklela. Na putovanju, sprijatelji se s mizantropskim planinskim čovekom, njegovim irvasom i začaranim sneškom, koji se nada jednog dana videti leto. U međuvremenu, Anin „princ iz bajke‟ ima svoje planove za kraljevstvo.

Premijera filma bila je u bioskopu El kapitan dana 19. novembra 2013, a šira objava bila je 27. novembra u SAD-u, Kanadi i Filipinima. U Srbiji je premijera bila 21. decembra 2013, a šira objava bila je 26. decembra. Kritički i javni prijem bio je široko pozitivan, te je film osvojio dva Oskara za najbolji animirani film i najbolju originalnu pesmu („Sad je kraj‟), među drugim nagradama. Uz to je film bio komercijalno uspešan, zaradivši više od milijardi USD širom sveta, od kojih je 400 miliona USD bilo zarađeno u SAD-u i Kanadi te 247 miliona USD u Japanu. Peti je najuspešniji film šta se tiče zarade te je bio najuspešniji crtani film svih vremena šta se tiče zarade sve dok ga nisu prestigli nastavak (Zaleđeno kraljevstvo 2) i rimejk Kralja lavova, oboje iz 2019. Trenutačno je, šta se tiče zarade, 16. najuspešniji film svih vremena i 3. najuspešniji animirani film svih vremena.

Film su nasledila dva kratkometražna nastavka. Godine 2015. bila je objavljena Groznica zaleđenog kraljevstva, a 2017. Zaleđeno kraljevstvo: Praznik s Olafom. Oba filma su u Srbiji objavljeni 2017, a Praznik s Olafom prikazan je uz reizdanje originala. Scenska adaptacija debitovala je na Brodveju 2018. Dugometražni nastavak objavljen je 22. novembra 2019, a u razvoju je treći deo.

Radnja[]

Uloge[]

Originalna verzija[]

Ostale uloge[]

Srpska sinhronizacija[]

Ostale uloge[]

Produkcija[]

Kasting[]

Animacija[]

Razvoj tehnologije[]

Skandinavska i laponska inspiracija[]

Muzika i dizajn zvuka[]

Objava[]

Tužba protiv studija Phase 4 Films[]

Prijem[]

Zarada[]

Kontroverze[]

Kritički prijem[]

Nastavci[]

Galerija[]

Čarobnjak Miki svetli
Za galeriju slika i medijskih datoteka o Zaleđenom kraljevstvu, kliknite na Mikija ili ovde.

Videi[]

Trejleri i klipovi[]

Zanimljivosti[]

Greške[]

Reference[]

Spoljašne veze[]

Advertisement