Disney Wiki
Advertisement

Amphibia, Matt Braly tarafından yaratılan ve 17 Haziran 2019 - 14 Mayıs 2022 tarihleri arasında Disney Channel'da yayınlanan bir Amerikan animasyon televizyon dizisidir. Dizide Brenda Song, Justin Felbinger, Bill Farmer, Amanda Leighton, Anna Akana, Troy gibi seslendirme sanatçıları yer almaktadır. Baker, Haley Tju ve Keith David.

Amphibia, karakterleri, animasyonu, seslendirmesi, mizahı ve duygusal ağırlığıyla eleştirmenlerden güçlü bir olumlu tepki aldı.

Konu[]

Dizi, Anne Boonchuy (Brenda Song) adlı bağımsız, korkusuz ve cesur bir Taylandlı-Amerikalı kızın maceralarını anlatıyor. Anne, 13. doğum gününde, kendisini ve en iyi iki arkadaşı Sasha Waybright (Anna Akana) ve Marcy Wu'yu (Haley Tju) sihirli bir şekilde Amphibia dünyasına taşıyan gizemli bir müzik kutusunu (Calamity Box olarak bilinir) çalması için akran baskısı altındadır. , birbirlerinden ayrıldıkları antropomorfik amfibiler ve tehditkar yaratıklarla dolu vahşi bir bataklık tropik ada. Anne, heyecanlı genç Sprig'den (Justin Felbinger) oluşan bir kurbağa ailesi olan Plantars tarafından alınır; öngörülemeyen ve maceracı bebek pollywog Polly (Amanda Leighton); ve Wartwood kasabasında bir çiftlikte yaşayan aşırı korumacı ve geleneksel büyükbaba Hop Pop (Bill Farmer). Anne, yeni bulduğu ailesiyle bağ kurdukça, bir yandan arkadaşlarını bulup eve dönmeye çalışırken bir yandan da kahraman olmanın ve gerçek bir dostluk geliştirmenin ne demek olduğunu yavaş yavaş öğrenir. Sasha, evleri Frog Valley'i kontrol etmeye çalışan Toad Tower'ın savaşan kurbağalarının lideri Kaptan Grime (Troy Baker) ile ittifak kurar. Marcy kendini Amphibia'nın başkenti, hükümetin merkezi ve Amphibia hükümdarının evi olan Newtopia'da bulur.

İkinci sezonda Anne ve Plantars, Calamity Box'ın sırlarını öğrenmek ve Anne'i eve götürmenin bir yolunu bulmak için Newtopia'ya bir yolculuğa çıkar. Orada Anne, Amphibia'nın hükümdarı Kral Andrias'ın (Keith David) onlar için gizlice planları olduğundan habersiz, bir dizi eski deneme yoluyla kutunun gücünü geri kazanmaya yardım etmeyi teklif eden Marcy ile yeniden bir araya gelir. Bu sırada Sasha ve Grime, Newtopia'yı işgal etmek ve hükümdarı devirmek için plan yaparak kurbağaların tüm Amphibia'yı yönetmesine izin verir.

Üçüncü ve son sezonda Anne ve Plantars, Anne'nin Doğu Los Angeles banliyölerindeki evine nakledilir. Anne, Amphibia'ya geri dönmenin ve Andrias'ın çoklu evreni işgalini durdurmanın bir yolunu ararken kurbağa ailesinin insan dünyasına uyum sağlamasına ve kimliklerini bir sır olarak saklamasına yardım etmelidir. Döndüklerinde, Sasha ve Grime'ın Wartwood'da bir direniş gücü başlattığını keşfederler ve Marcy'yi Çekirdek olarak bilinen bir varlık olan efendisi için bir araç olarak kullanan Andrias'a karşı isyanlarında onlara yardım ederler.

Advertisement