Disney Wiki
Advertisement

Disney XD tam adı ile Disney Xtreme Digital The Walt Disney Company şirketine ait Erkek Çocuklara Yönelik TV Yayıncılığı Yapan Uluslarası Bir TV Kanalıdır. Disney Channel Kanallarından Biri Olan Disney XD Türkiye'de 3 Ekim 2009 Tarihinde Başladığı Yayın Hayatına 31 Ocak 2021 Tarihinde Sonra Erdirmiştir.

Disney XD Daha Önce Yayınlamadığı Orjinal İçerikleri, Eski Disney Dizileri, Disney Channel'dan Alınan Bazı Dizi ve Filmler ve Ortak Olduğu Yapımcı Şirketlerden Aldığı İçerikleri Sunar. Kanal Tema Olarak İse Aksiyon, Animasyon, Spor, Macera, Keşif, Mizah vb İçerikleri Ele Almaktadır. Disney XD Tasarım Olarak İse Eğlence Temalı Tasarım Fikrini Uygular.

Geçmişi[]

Disney XD, 13 Şubat 2009'da Doğu Saatiyle 12: 00'de piyasaya sürüldü ve Phineas ve Ferb bölümü "Dostum, Grubu Tekrar Bir Araya Getiriyoruz" kanalda yayınlanan ilk gösteri oldu. Kanal, ilk orijinal dizisi Aaron Stone'u saat 7: 00'de piyasaya sürdü. Kanalın ilk kadrosunda yer alan yeni animasyon dizileri Kid vs. Kat ve Jimmy Two-Shoes'du.

Ağ, 18 Nisan 1998'de çıkış yapan animasyon odaklı bir kanal olan Toon Disney'in kanal alanını devraldı ve sonunda 2004'te Jetix adlı bir canlı aksiyon / animasyon bloğu başlattı. Amerika Birleşik Devletleri dışındaki Jetix kanalları, 1 Nisan 2009'da Fransa merkezli hizmetten başlayarak Disney XD bayrağı altında yeniden başlatıldı. Kanalın programlarının çoğu – özellikle animasyon dizileri – daha önce Toon Disney'de, esas olarak Jetix programlama bloğunun bir parçası olarak yayınlandı ve bu kanal kapanana kadar Toon Disney'de yayınlandı. Disney XD, ilgisiz bir mini site ve medya oynatıcı ile aynı adı taşır. Disney.com Disney Xtreme Digital anlamına gelen, belirtilmiş olmasına rağmen[kim tarafından? kanalın ismindeki "XD" nin gerçek bir anlamı yoktur.

Kanalın ilk orijinal televizyon filmi Skyrunners, 27 Kasım 2009'da gösterime girdi. 1 Nisan 2012'de Disney XD, Disney'in 2009'da Marvel Entertainment'ı satın almasının bir sonucu olarak "Marvel Universe" adlı bir blok başlattı. Haziran 2014'e kadar Disney XD, Marvista'nın küresel haklara sahip olduğu Two 4 the Money ve MarVista Entertainment ile çok resimli bir geliştirme anlaşması yapmayı kabul etti.

17 Kasım 2016'da Pokémon anime serisinin önceki yayıncısı Cartoon Network'ten Disney xd'ye taşınacağı açıklandı. Yirminci sezon, Pokémon Dizi: Güneş ve Ay, yayınlanan ilk sezondu ve ilk olarak 5 Aralık 2016'da gizli bir bakış olarak yayınlandı. Pokémon düzenli yayınına 12 Mayıs 2017'de başladı.

12 Ağustos 2017'de Disney XD, Ducktales'in yeniden başlatılmasının prömiyerini yaptı. 2018'de Disney, bir dizi tanıtım ve haber duyurusu yoluyla Disney xd'nin orijinal dizilerinden dördünün (Star vs. the Forces of Evil, Milo Murphy Yasası, DuckTales ve Big Hero 6: The Series) prömiyerlerini Disney Channel'a taşıyacağını duyurdu. Disney XD yeniden yayınlanmaya devam ederken. 2020'de DuckTales ve Big Hero 6: Serinin her ikisi de 2021'de sona eren son sezonları için Disney xd'ye geri taşındı.

Logolar[]

Dış Başlantılar[]

Kaynakça[]

Advertisement